Ministeri d'Hisenda PORTAL INSTITUCIONAL DEL MINISTERIO DE HACIENDA

Buscador de Contenidos

Procedimients Administratius

Dades generals

Denominació

Model 360-Model 361. IVA. Gestió de devolucions d'IVA a empresaris o professionals no establerts en el territori en el qual suporten l'impost.

Tipus de procediment/servei
Tributària
Matèria
Imposts
Codi SIA
992833
Descripció

Els empresaris o professionals no establerts en el territori on suporten l'impost, en els quals concorrin determinats requisits previstos en la normativa, podran exercitar el dret a la devolució de l'Impost sobre el Valor Afegit que hagin satisfet o, si s'escau, els hagi estat repercutit.

Aquest procediment presenta tres modalitats:

1a) Sol·licituds de devolució de l'IVA suportat en altres estats membres per empresaris o professionals establerts en el territori d'aplicació de l'impost, a les Illes Canàries, Ceuta o Melilla (model 360).

2a) Sol·licituds de devolució de l'IVA suportat en el territori d'aplicació de l'impost per empresaris o professionals establerts a les Illes Canàries, Ceuta o Melilla (model 360).

3a) Sol·licituds de devolució de l'IVA suportat en el territori d'aplicació de l'impost per empresaris o professionals establerts en tercers països amb els quals existia reciprocitat (model 361)

Òrgan responsable de la tramitació
Agència Estatal d'Administració Tributària (EA0028512)

Informació general del procediment/servei

Forma d'iniciació
  • Interesado
Destinatari interessat
  • Ciutadà
  • Empresa
Requisitos del solicitante
Los datos, informes o antecedentes obtenidos por la Administración tributaria en el desempeño de sus funciones tienen carácter reservado y sólo podrán ser utilizados para la efectiva aplicación de los tributos o recursos cuya gestión tenga encomendada y para la imposición de las sanciones que procedan, sin que puedan ser cedidos o comunicados a terceros, salvo en los supuestos establecidos en el artículo 95 de la Ley 58/2003, de 17 de diciembre, General Tributaria. Más información sobre la protección de datos en la Agencia Tributaria en https://sede.agenciatributaria.gob.es/Sede/condiciones-uso-sede-electronica/datos-personales.html
Documentació
  • S'ha de tenir en compte el que disposa l'apartat següent "Fases del procediment".
Termini de resolució

4 Mes/mesos

Más información sobre plazos
Los períodos de interrupción justificada que se especifiquen reglamentariamente, las dilaciones en el procedimiento por causa no imputable a la Administración Tributaria, y los períodos de suspensión del plazo que se produzcan conforme a lo previsto legalmente no se incluirán en el cómputo del plazo de resolución.
Efecte silenci interessat
Negatiu
Òrgans de resolució
  • Agència Estatal d'Administració Tributària
Fi via
No
Recursos
  • Reclamació economicoadministrativa: Termini: Un mes des del dia següent al de la notificació de l'acte impugnat o a aquell en què es pugui entendre resolt el procediment o el recurs de reposició previ. S'adreçarà a l'òrgan administratiu que hagi dictat l'acte reclamable.
  • Reposició: Termini: Un mes. Amb caràcter potestatiu, davant l'oficina de la qual prové l'acte administratiu contra el qual es vulgui recórrer, fent constar que contra aquest no s'ha interposat cap reclamació economicoadministrativa.
Normativa Bàsica
Normativa que regula la tramitació electrònica
Normativa que aprova la inclusió del procediment o servei en el registre
Lloc presentació
  • Telemàtica
Fases del procediment
  • Inici: A instàncies de part. En les tres modalitats del procediment la presentació s'efectuarà de forma telemàtica, a través de la Seu Electrònica de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
  • Tramitació: El procediment es tramitarà amb els documents aportats o requerits. En el supòsit de sol·licituds presentades per empresaris o professionals establerts en el territori d'aplicació de l'impost, a les Illes Canàries, Ceuta o Melilla, per les quotes suportades o satisfetes en altres estats membres, una vegada rebudes les sol·licituds, es remetran en el termini de 15 dies als esmentats estats membres, que seran els responsables de la tramitació. En el supòsit de sol·licituds presentades per empresaris o professionals establerts a les Illes Canàries, Ceuta, Melilla o tercers països amb els quals existeixi reciprocitat, per les quotes suportades o satisfetes en el territori d'aplicació de l'impost, el procediment serà tramitat per l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
  • Finalització: per resolució expressa. El termini de resolució serà de 4 mesos; això no obstant, pot ampliar-se fins als sis i vuit mesos segons es requereixi informació addicional o ulterior.
URL tramitació electrònica
Página de tramitación electrónicaS’obre en una finestra nova
Formularis
Requisitos identificación personas físicas
Alt: DNI electrònic, altres certificats reconeguts en suport HW, amb la certificació duna entitat acreditada
Requisitos identificación personas jurídicas
Alt: DNI electrònic, altres certificats reconeguts en suport HW, amb la certificació duna entitat acreditada
Sistema/es d'identificació
  • DNI electrònic
  • Certificat electrònic
Integrado en Clave
$Resources:labelNoProcede;
Practica notificaciones
  • Postal
  • Accedint a la Seu electrònica
  • Mitjançant una adreça electrònica habilitada
Sujeto a tasas
No
Nivell d'interactivitat
Nivell 4: Tramitació electrònica

Bàners destacats

Enllaços a informació destacada del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública

Seu Electrónica (S’obre en una finestra nova)Banc de dades economico financeres (S’obre en una finestra nova)Govern ObertLogotip del Portal de la Transparència (S’obre en una finestra nova)Participació pública en projectes normatius

Ministeri d'Hisenda i Funció Pública